Роз'яснення щодо заповнення електронних декларацій за 2017р.
Після мого листа про необхідність та порядок подання е-декларації сільськими, селищними міськими головами та депутатами сільських, селищних, міських рад, я отримав багато додаткових питань. Тому, додатково інформую Вас про перелік осіб, які подають декларацію за 2017 рік і порядок отримання ЄЦП.
Перелік осіб, які повинні заповнити електронну декларацію до 1 квітня 2018 року (детальніше в інфографіці):
б) депутати сільських, селищних рад, міських рад та сільські, селищні, міські голови;
в) державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.
Відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.
Посадова особа місцевого самоврядування:
Посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Дія цього Закону не поширюється на технічних працівників та обслуговуючий персонал органів місцевого самоврядування.
Посадами в органах місцевого самоврядування є:
• виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою (депутати сільських, селищних рад, міських рад та сільські, селищні, міські голови);
• виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою (зокрема, секретар);
• посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України (до прикладу, землевпорядник, бухгалтер).
Також, визначено, що особи, які припинили діяльність (наприклад склали депутатський мандат у 2016 році), пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування,зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік. Тобто, зобов’язані до 1 квітня 2017 року подати електронну декларацію за 2016 рік.
Для заповнення декларації потрібно отримати електронний цифровий підпис (ЄЦП). Зробити це можна в Акредитованому центрі сертифікації ключів при фіскальній службі (у вашому територіальному відділенні - http://acskidd.gov.ua/contacts) або в будь-якій іншій організації (http://www.czo.gov.ua/ca-registry), уповноваженій видавати ключі ЕЦП фізичним і юридичним особам, але вже за гроші.
Документи для отримання ключа ЕЦП
Отримати ключі може будь-який громадянин, надавши встановлений пакет документів в організацію, уповноважену видавати ключі ЕЦП. У кожного центру сертифікації список паперів відрізняється, довідатися деталі можна на сайті обраної Вами організації.
Що потрібно для одержання ключа ЕЦП в АЦСК при фіскальній службі. Перелік документів для фізичних осіб:
- заповнена в двох екземплярах реєстраційна картка на отримання ключа ЕЦП (в додатку – така сама як і для фізичних осіб-підприємців);
- копія паспорта (сторінки 1–2 та сторінка зі штампом про реєстрацію місця проживання);
- копія РНОКПП (якщо картку платника податків не отримували, достатньо паспорту з відповідною позначкою).
Також знадобляться порожні цифрові носії (флешка), по одному для кожного ключа цифрового підпису й печатки, і чисті конверти для ключів, якщо їх отримує довірена особа.
Якщо ключ ЕЦП одержує не сам власник, а довірена особа, то, крім пакета документів юрособи, потрібні: довіреність від заявника (завірена підписом керівника та печаткою), копії заповнених сторінок паспорта з його підписом і паспорт отримувача — для ідентифікації особи.
Процедура генерації ключа та формування сертифіката триватиме декілька хвилин, і заявник отримає:
- файл із ключем ЕЦП — Key-6.dat;
- сертифікат ключа (буде доступний в електронному вигляді на сайті АЦСК, якщо в реєстраційній картці заявник погодився на його публікацію).
Парламентський контроль і моніторинг за застосуванням законодавства з питань електронного декларування здійснює Комітет з питань запобігання і протидії корупції Верховної Ради України, членом якого я є. Тому, у випадку виникнення додаткових питань або пропозицій, прошу звертатися до мене чи моїх помічників за контактами, що вказані нижче.